Rinaldo, Holiday och Boran

Haha jaaa, dessa har jag ridit idag!! Rinaldo fick sig bara en skrittur på långa tyglar, mysigt tyckte han att det var och gick extra långsamt så att han kunde njuta av vartenda steg.. eller?! ;)

Holiday red jag en kortis på mataki. Jobbade först på en volt i båda varven i skritt/trav, fortsatte jobba på lite som jag gjorde igår. Han ryckte med huvudet väldigt mycket idag vilket störde arbetet en hel del, men bortsett från det var hon duktig! Tog sedan lite galopp i båda varven fast på spåret, hon tog högergaloppen två gånger idag! Tillsist red jag ut en sväng på henne och hon ökade som tusan när jag släppte henne i galopp, benen gick i ett..!

Boran red jag ju sedan på våran lektion, barbacka, och vi hade lite WE på mataki. Han klarade alla moment felfritt och var verkligen huuur duktig som helst! Jättekvick för hjälperna och kontrollerbar, gjorde jättefina halter från galopp och såntdär. Jobbade honom även lite och han kändes helt okej, ganska stel och "seg" men det kan jag förstå faktiskt. Bästa goseponnyn! ♥

Bosse<3

Nu sitter jag här hemma med Emmie som sällskap, känns bra. Imorgon ska jag rida fyra hästar och dom heter Holiday, Rinaldo, Norrhaga Nova och Golden Boy..! ;) Rinaldo ska hoppas, Golden ut och de små flickorna ska jobbas på banan. Emmie ska filma när jag rider också, göttans!

/MAJA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0