Världens finaste hästar

Idag red jag först Rinaldo, tillsammans med Emmie och Fanny. Det fick bli hacket idag också! ;) Vi red igenom skogen bort till fältet bredvid Hollys stall och red där. Jag tränade massor på galoppombyten och FYFAN vad fina han gjorde idag!! Fick bakbenen med sig och hade verkligen POWER i steget för en gångs skull. Lite tung blev han i handen idag men jag busred ju mest så det gjorde ju inte så mycket. Han är BÄST!

När jag var klar så ställde jag in honom i en box i Holly stall, tänkte att han fick stå där medans jag red.

Holiday red jag sedan på fältet också, det var så fint väder och jag orkade inte rida iväg så långt. I början var hon katastrof - springig och ofokuserad.. Jobbade läänge i skritt i högervarvet tills hon blev lugn, och det tog en väldig tid innan hon blev det. Men när hon väl var helt avslappnad så blev hon så jävla fin!! Även i traven. Jobbade på en bra stund där så att hon blev helt loss innan jag bytte varv, och bröt av till skritt då samtidigt. Jag har aldrig riktigt tagit mig tid till att jobba ordentligt i vänstervarvet men eftersom hon är så fin i höger nu så kände jag att någonstans får man väl börja.. Red på en litenliten volt och nästan överböjde henne (bara nästan..;)). Hade lite längre yttertygel så att jag snabbt skulle kunna lätta när hon ställde sig, och det funkade otroligt bra. Hon fattade direkt och jag jobbade på så ett bra tag. Tillslut släppte hon helt och det gick precis lika bra som det gör att skritta henne i höger! Travade henne sedan lite i högervarvet igen och tog tillsist en sträcka i full galopp.

Har sagt det förut men jag säger det igen - jag är så jävla stolt över henne!

Min otåliga pojke som förövrigt slet sig när vi skulle gå hem efter att ha stått här några timmar.. ♥

Sitter hos Vendela just nu tillsammans med Olivia och har det gött. Vet inte vad vi ska hitta på riktigt, ingenting intressant iallafall.. Ha det braaa!

/MAJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0