Vila, vila och markträning!

Har inte ridit Daphne på 5 dagar... har bara tränat från marken, fast idag vilade han helt :)

Det går faktiskt ganska bra nu! Han är mycket mer "med" i löslongeringen och är mycket mer framåt. Fick jaga han med långpisken för att få honom att galoppera innan, nu gör han det om jag gör det :'D
Det står lite stilla med trickträningen, ska försöka komma på nåt nytt att lära honom. Tips?

Men tyvärr kan jag inte rida löst eller med halsring just nu :( Innan lyssnade han till 110% och jag kunde rida ut i bara halsring! Nu bara springer han runt & runt utan att lyssna alls, tråkigt. Ska inte låta varken honom eller mig tappa det helt utan ska fortsätta rida löst och träna från marken, variera min ridning!


Annars, idag var jag på stan på förmiddan. Tänkte visa bilder på det jag köpt.

Hade stallet nu på kvällen med, gick snabbt men var jobbigt att gå fram och tillbaka till sommarhagarna haha!

/Vendela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0