you make me the happiest girl in the world

Daphne var helt o u t s t a n d i n g idag! Åååååh grymma ponny!

Borstade först i ca 1,5 timme, supermysigt! Bäbisen bara stod i njöööt.

Lindade hans små ben och gjorde han lite fin. Tog hacket. Tänkte rida på utebanan först, men där stod en massa transporter så de sket sig, som tur va! Red istället ut med musik i öronen och på en jätteglad&framåt ponny.

Travade i frisk tempo upp på en stig som kringlar sig igenom skogen. Klättrade både upp o ner och han var jäääkla pigg! Tyckte verkligen de var skitskoj, öronen helt spetsade framåt.

Travade/galopperade vidare mot terränghagen. Tänkte att jag kunde ta nåt skutt där inne och rejsa runt i de backarna. Men nej, där gick det hästar. Red vidare i skogen och klättrade massor upp o ner för berg mm.

Rejsade fyrkanten tillbaka.
Då var han verkligen på tårna och krökte sådär gulligt på nacken! Kände att han verkligen lyssnade, till 110%! Höll honom på ena sidan av grusvägen och testade att byta galopp, och han satte de! Rent! Han kunde göra de flera gånger i rad!! Duktiga ponny :'D

Ville trava av honom ordentligt. Transporterna var borta från utebanan så jag gick in där. Kunde inte låta bli så jag galopperade lite med. Det gick jättebra, han va så låg ock fin i avtravningen


Farmor :love: kom och hjälpte mig när jag kom tillbaka till stallet, hon lindade av och så medans jag plockade iordning. Gick ner och fodrade Dracula & Fabian + tog in Bullen & Cornelia, sen pussade jag pluttis gonatt och åkte hem.

/Vendela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0